January 16, 2013

Anna.Karenina

Zvedavosť nás premohla, a tak sme sa vydali do kina za účelom kultúrneho vyžitia a utvorenia si vlastného názoru na najnovšie podanie jedného z najslávnejších ruských románov v histórii - Anny Kareniny. Nie tak dávno som ju mala čítať (nevydalo) a písala som o nej na písomke.
Príbeh snáď všetci poznáte. Láska, ktorá napĺňa a ničí zároveň.
Anna Karenina, ako manželka vysoko postaveného vládneho úradníka, si musí držať svoju dobrú povesť medzi petrohradskou spoločnosťou. Všetko sa však mení po prvom stretnutí s Vronským v Moskve, ktorý kvôli nej opustí mladučkú Kitty a odíde do Petrohradu. V spoločnosti sa o nich začína šepkať, a tak Karenin Annu varuje pred jej skutkami. Anna však nedokáže ďalej žiť bez Vronského a Vronský bez nej a nakoniec sa rozhodne od Karenina odísť. A to je skutok, ktorý vtedajšie cárske Rusko netolerovalo a vyššia spoločnosť, ktorej bola Anna súčasťou, vie dať nesúhlas s podobnými excesmi jasne a tvrdo najavo. Anna ponížená rečami a skutkami spoločnosti a nakoniec aj zradou zo strany Vronského sa rozhodne odísť...a svoje trápenie ukončiť tam, kde sa vlastne začalo. Na vlakovej stanici.
Bola som prevelice zvedavá, ako sa režisér Joe Wright pohrá s námetom nevery ženy k svojmu mužovi v časoch, v akých bola Karenina napísaná. V časoch, kedy sa nevera trestala spoločenským opovrhovaním.
No a moje dojmy? Dobré. Velice dobré.
Kamera, zapracovanie do divadla a odkrývanie scén premietajúcich sa s exteriérom = úžasné.
Kostýmy = som unesená. V istých momentoch som si želala preteleportovať sa do tých čias, kedy sa tieto načančané róby nosili. 
K hercom. 
Jude Law je Pán. To vieme dávno. A svojím výkonom v roli Karenina sa posunul aspoň o 10 levelov vyššie. Tlieskam mu.
Bola som velice prekvapená zistením, že Vronského hral tak mladý herec. Aaron Taylor-Johnson má totiž ešte len 22 a úlohu zvodného ambiciózneho ruského dôstojníka zahral tak úžasne, že som mu to zhltla aj s navijákom. Knírek a o pár centimetrov dlhšie blonďavé kučery z neho urobili skutočne vyspelo vyzerajúceho chlapa, ktorý keď na vás mrkne prenikavými modrými očami, tak sa roztopíte. Za to vám ručím. Nehovoriac o tom, že uniforma dôstojníka z obdobia konca 19. storočia mu fakt sekne.
A čo Keira Knightley? Well, neviem. Chvíľami sa mi zdala ako stvorená pre túto úlohu. V róbach jej to pristalo. Ale v niektorých scénach som mala pocit, že mohla byť presvedčivejšia. A v niektorých zase, že to s tou "presvedčivosťou" prehnala.
Okrem iného sa mi pozdával aj brat Kareniny (Matthew MacFayden) a mladučká Kitty (Alicia Vikander).
Celkovo neľutujem, že som šla a videla.
Nie každému sa môže páčiť, no i napriek tomu odporúčam.
Jude Law - Karenin
Keira Knightley - Anna Karenina
P.S. ten náhrdelník je asi to najkrajšie, čo na Keiru v tom filme dali. Teda aspoň mňa chytil za srdce.
Aaron Taylor-Johnson - Alexej Vronský
No povedali by ste na neho, že má 22? Ja ee.
Aaron Taylor-Johnson, Alicia Vikander - Kitty
Досвидания друзья мои!

  

No comments:

Post a Comment